Selamat Datang Ke Dunia Bahasa Malaysia UPSR

Monday 10 December 2012

Contoh Karanagan - Cerita Pengalaman


Kamu sekeluarga telah menyertai Sambutan Hari Keluarga. Ceritakan pengalaman kamu itu.

     Pada hari minggu yang lalu, kami sekeluarga telah pergi ke Taman Tasik Titiwangsa untuk menyambut Hari Keluarga. Kami ke sana dengan menaiki kereta ayah. Apabila tiba di sana, ayah terus mendaftarkan nama dan diberikan nombor untuk acara cabutan nombor bertuah.

     Acara pertama pada hari itu ialah acara sukaneka. Terdapat banyak acara sukaneka. Antaranya ialah meniup belon, berlari dalam guni, tarik tali, menganyam ketupat, mencari gula-gula di dalam tepung, dan sebagainya.

     Kami telah mengambil bahagian dalam acara berlari dalam guni dan mencari gula-gula di dalam tepung. Kami telah mendapat naib johan dalam acara berlari dalam guni dan mendapat johan dalam acara mencari gula-gula di dalam tepung. Kami berasa sangat gembira.

     Ibu dan bapa pula mengambil bahagian dalam pertandingan karaoke. Sebanyak 20 orang peserta telah mengambil bahagian dalam pertandingan itu. Suara kebanyakan peserta sungguh merdu. Kami beradik-adik telah memberi sokongan kepada ibu bapa. Akhirnya, mereka telah berjaya memenangi pertandingan itu.

     Selepas semua acara itu tamat, satu jamuan ringan telah diadakan. Para pengunjung menikmati juadah yang dihidangkan. Selepas itu, kemuncak sambutan Hari Keluarga adalah acara cabutan nombor bertuah. Acara itu memang ditunggu-tunggu oleh semua peserta. Kami sangat bertuah kerana telah memenangi sebuah hamper.

     Sebelum pulang, semua peserta menangkap gambar untuk dijadikan kenang-kenangan. Saya berasa sangat gembira kerana berpeluang menyertai sambutan Hari Keluarga. Walaupun penat tetapi hatiku berasa sangat gembira kerana pulang dengan membawa banyak hadiah yang besar.

24 comments:

  1. haha,this is what I wan ,sankyuu
    ~^___6

    ReplyDelete
  2. terima kasih untuk karangan anda

    ReplyDelete
  3. πŸ‘πŸ‘[δ½ δ»€δΉˆζ„ζ€],点击[ http://pinyin.cn/e137261 ]ζŸ₯ηœ‹θ‘¨ζƒ…[θ°’θ°’],点击[ http://pinyin.cn/e211082 ]ζŸ₯ηœ‹θ‘¨ζƒ…[ε“ˆε“ˆ],点击[ http://pinyin.cn/e202958 ]ζŸ₯ηœ‹θ‘¨ζƒ…[εΌ€εΏƒ],点击[ http://pinyin.cn/e198214 ]ζŸ₯ηœ‹θ‘¨ζƒ…[滚],点击[ http://pinyin.cn/e195608 ]ζŸ₯ηœ‹θ‘¨ζƒ…[ε₯½],点击[ http://pinyin.cn/e197148 ]ζŸ₯ηœ‹θ‘¨ζƒ…[ε—―],点击[ http://pinyin.cn/e191956 ]ζŸ₯ηœ‹θ‘¨ζƒ…

    ReplyDelete
  4. Terima kasih karangan andaπŸ‘πŸ‘πŸ‘

    ReplyDelete
  5. Karangan yg menarik..πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»πŸ‘πŸ»

    ReplyDelete
  6. Ouh nice lah, aku xde idea so ambik dri Google alhamdulillah cikgu aku bagi A :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak senang..sam ah..aku pun cam tu tapi takde lah πŸ’― copy paste..aku ikut sikit2 je..hahaahahha

      Delete
  7. nasib baiklh ada karangan ni kat google .....kalau tak ,tak siaplh kerja rumah ni

    ReplyDelete
  8. Nice, jam 9 pagi ni nak kene hantar dh

    ReplyDelete
  9. Auto Lulus aku nih 😁

    ReplyDelete
  10. Karangan ni perlu kira patah perkataan ?

    ReplyDelete